Sportowe i rodzinne Subaru

Subaru wprowadza na rynek rodzinne, ale jednocześnie sportowe kombi. Model Levorg jest w pewnym sensie następcą Legacy, posiada ogrom miejsca i zachwyca nie tylko funkcjonalnością, ale również poziomem bezpieczeństwa, jak i wyposażeniem. 

Autor

Andrzej Kus

galeria

Już na pierwszy rzut oka widzimy, że mamy do czynienia z autem, które zwraca uwagę. Nie sposób nie przyjrzeć mu się z bliska. W Levorgu zamontowane zostały nowe, 18-calowe aluminiowe felgi. Co do sportowej natury nowego Subaru, poza osiągami, podkreślają go dwa tłumiki umieszczone po obu stronach przyciemnionej dolnej części tylnego zderzaka oraz wlot powietrza na masce.

Ekskluzywnie i porywająco

Zaglądamy do środka. Zasiadamy na wygodnym, skórzanym i podgrzewanym fotelu. Pod nogami mamy stylowe, aluminiowe pedały. Kierownica w Levorgu ma sportowy kształt zbliżony do litery D, komfortowe pokrycie i optymalne wymiary. Dzięki temu łatwo ją uchwycić i obracać. Znajdują się na niej przyciski sterowania systemem audio i połączeń telefonicznych. Dzięki temu można bezpiecznie zmieniać ustawienia i być skoncentrowanym wyłącznie na drodze. Tuż obok znajduje się przycisk Start/Stop służący do uruchamiania Levorga. Wyświetlacz wielofunkcyjny umieszczono w taki sposób, by był zawsze w polu widzenia, ale nie rozpraszał kierowcy podczas jazdy. Przekazuje różnorodne informacje, dzięki czemu pozostajemy w stałym kontakcie ze swoim samochodem. Przy pomocy dużego, dotykowego ekranu mamy możliwość sterowania m.in. radiem, nawigacją i telefonem w sposób niezwykle prosty i nieabsorbujący. Kolorowy ekran pozwala obsługiwać system audio dzięki sześciu mocnym a jednocześnie precyzyjnie czystym w brzmieniu głośnikom. Niezwykle pomocna jest także kamera cofania. Podczas wykonywania manewru na wyświetlaczu pojawiają się linie wskazujące tor jazdy samochodu i jego położenie wobec ewentualnych przeszkód.  

Rodzinny i bezpieczny

Subaru Levorg w przestrzeni bagażowej oferuje ponad 520 litrów. Oparcie tylnej kanapy składane jest w proporcji 60:40. Wszystko to sprawia, że pomieścimy naprawdę sporo bagażu. Przed podróżą warto przyjrzeć się także bezpieczeństwu. W nowym Subaru znajdziemy siedem poduszek powietrznych. Dostępne są systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy. Pakiet “Advanced” dla zwiększonego bezpieczeństwa na drodze, zawiera dwie innowacyjne funkcje: HBA i SRVD. HBA (High Beam Assist) samodzielnie przełącza przednie reflektory między trybami świateł mijania i drogowych - w zależności od prędkości, warunków na drodze - po to, aby nie przeszkadzając innym użytkownikom drogi, sprawić że będzie ona bardziej widoczna. Z kolei SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) wykorzystuje czujniki umieszczone dookoła samochodu, by ostrzegać, że w martwych polach widzenia znajduje się inny pojazd (dla bezpieczniejszej zmiany pasa ruchu) oraz powiadamiać o obiektach z tyłu samochodu, kiedy wykonujemy manewr cofania.

Levorg wyposażony jest w hamulce tarczowe we wszystkich czterech kołach. W tylnych hamulcach użyto lekkich, aluminiowych zacisków. ABS ma funkcję EBD (elektroniczny rozdział sił hamowania), która dostosowuje ciśnienie w układzie hamulcowym do różnic obciążenia osi przedniej i tylnej. Natomiast hamowanie awaryjne wspierane jest w Levorgu funkcjami Brake Assist (asystent hamowania) oraz Brake Override (zastosowanie „przewagi hamulców” gdy w tym samym czasie naciśnięty zostanie pedał hamulca i gazu). Na koniec dobra wiadomość dla miłośników Subaru, w salonie Grupy Polmotor trwa właśnie premiera nowego Levorga, który od października wchodzi do sprzedaży.

 

Subaru Levorg GT-S Sport
Pojemność 1600 cm3
Silnik benzynowy typu bokser
Moc 170 KM
Przyśpieszenie 8,9 s.
Maksymalna prędkość 210 km/h
Spalanie w cyklu miejskim 8,5 l.
Spalanie w cyklu mieszanym 7,1 l.
Spalanie poza miastem 6,3 l.
Bezstopniowa, automatyczna skrzynia biegów Lineartronic

Prestiż magazyn szczeciński
9( 86)
Październik'15