Endorfina – pływający hormon szczęścia

S/Y Edorfina to jacht jedyny w swoim rodzaju. Jest prototypem stworzonym na specjalne zamówienie. Powstał jako urzeczywistnienie marzeń o bezpiecznym i komfortowym żeglowaniu po morzach i oceanach.

Autor

Izabela Marecka

galeria

Endorfina należy do szczecinianina Krzysztofa Jabłońskiego, jej armatorem jest Jachtowa Akademia Morska Stowarzyszenie Edukacji Nieformalnej, a pływa pod dowództwem kapitana Wojciecha Kaczora. W 2010 roku wygrała regaty The Tall Ships' Races w klasie D. Przepłynęła sześć tysięcy mil morskich, w mistrzowskim stylu pokonała rywali, pobiła także swój rekord pod żaglami, osiągając szybkość 16 węzłów.

— Jak w dniu chrztu, tak i dziś Endorfina wywołuje u mnie poczucie dumy i wzbudza pozytywne emocje — mówi Marta Barańska, żeglarka, dyrektor marketingu Pogoni Szczecin.

— Rola matki chrzestnej jest dla mnie prawdziwym zaszczytem. Pływałam na wielu pokładach, ale więzy łączące mnie z Endorfiną już zawsze będą wyjątkowo silne. Z dumą przyglądam się jak zdobywa kolejne mile i rośnie w doświadczenie, wygrywa regaty, szkoli młodych żeglarzy i daje im szczęście.

Dbałość o elegancję

Prace nad jachtem trwały 3,5 roku. Zwodowany został wiosną 2009 roku. Jest to bardzo nowoczesna i komfortowa jednostka, która pomieści na pokładzie 10-osobową załogę. Lekka, harmonijna sylwetka, opływowy kształt bryły kadłuba oraz szybkość, z jaką porusza się po wodzie sprawia, że żeglowanie nim to prawdziwa przyjemność.
Pokład zrobiony jest z drewna teakowego, a wnętrze wykończone zostało szlachetnym drewnem wiśniowym, które stwarza wrażenie elegancji i przytulności. Znajdziemy tu dużą mesę, kambuz i trzy węzły sanitarne. Na rufie ma dużą kabinę armatorską, obok jest kajuta kapitana z oddzielną toaletą i prysznicem, dodatkowo znajdziemy tu dwie kabiny dla załogi

– jedną na dziobie zamykaną, drugą otwartą. Wnętrze oświetlone jest LED-ami. Ma także ogrzewanie, które dostarcza ciepłą wodę podczas rejsu. W mesie do dyspozycji załogi jest także telewizor LCD z DVD.

Zapewnione bezpieczeństwo

Jacht naszpikowany jest nowinkami technicznymi. Posiada profesjonalny system nawigacji Simrad Glass Bridge a także System Automatycznej Identyfikacji, AIS, który zapewnia automatyczną wymianę danych, przydatnych do uniknięcia kolizji między statkami oraz identyfikujących statek. Posiada także radar, generator 230V, autopilota oraz system NAVTEX, który zapewnia przekazanie teleksem informacji ważnych dla bezpieczeństwa żeglugi.

Długość całkowita: 12,4 m
Szerokość: 4,2 m
Zanurzenie: 1,70 m
Powierzchnia żagli: 70 m2
Rok budowy: 2009
Liczba koi: 10
Prędkość maksymalna na silniku: 7 węzłów

Prestiż magazyn szczeciński
( 46)
Czerwiec'11